Kouč radí:
Zdravý životní styl a jeho 5 zásad

"Bez těchto 5 zásad zdravého životního stylu ani nezačínejte. Víte jaké jsou přínosy? Čeho se vyvarovat? Vše vám objasníme níže."


1. ZDRAVÁ A PESTRÁ STRAVA JE ZÁKLAD VŠEHO

Snažte si udržovat odpovídající hmotnost. V tom vám může pomoci náš článek BMI a zmíněná kalkulačka, díky které orientačně zjistíte, jak si vedete. Samozřejmě váha není přesný ukazatel vašeho stavu. Je nutné sledovat správný poměr svalů, tuků a vody v těle.

Jak zjistíte přesně, jestli nemáte nadváhu, obezitu a nehrozí vám nějaké zdravotní problémy? Doporučujeme vyzkoušet odborné měření těla. Více si můžete přečíst v našem dalším článku měření tělesného tuku.

zdravý životní styl

Parametry zdravé stravy jsou::

    • Zkuste jíst pravidelně v intervalech 2-3 hodiny a nezapomeňte na to, aby ve stravě byly zastoupené všechny základní složky - bílkoviny, sacharidy a zdravé tuky.
    • Konzumujte ovoce a zeleninu. Obsahují mnoho vitamínů a jsou to kvalitní antioxidanty. Skvělé při hubnutí a dodržování zdravého životního stylu.
    • Vřele doporučujeme ryby, které byste měli mít na talíři 2x - 3x týdně. Kvalitní maso s minimem tuku a spoustou prospěšných látek pro vaše tělo.
    • Pozor na smažená jídla, která mají velmi vysoký energetický obsah. Díky smažení se přepaluje tuk, který poškozuje cévy a dává dokonce i prostor zhoubným nádorům.
    • Nezapomeňte na zdravé tuky, které jsou naopak pro tělo prospěšné a i žádoucí. Z velké části obsahují nenasycené mastné kyseliny. Obsahují je ryby, sójové boby, ořechy, semínka aj.
    • Kontrolujte etikety na obalech. Dávejte si pozor na éčka, konzervanty a různá dochucovadla. Čím méně, tím lépe.
    • Dejte si občas něco dobrého. Není nutné dodržovat až přehnaně zdravý životní styl. Všeho moc škodí. Když si sem tam dáte něco nezdravého, neznamená to hned tragédii. Posedlost zdravým životním stylem má i svůj název - Ortorexie.

    2. DODRŽUJTE PITNÝ REŽIM - AQUA VITAE

    Na každých 10kg vaší váhy je nutné vypít 0,3l - 0,4l vody. Čím máte větší výdej energie, tím více vody je potřeba doplnit - ať už díky zvýšenému pohybu, nebo také v letním období, kdy se vaše tělo obecně více potí.

    zdravý životní styl

    Důležité faktory pitného režimu, které úzce souvisí se zdravým životním stylem jsou:

    • Omezte alkohol na minimum - pokud chcete také zhubnout, alkohol působí na vaše výsledky jako zatažená ruční brzda.
    • Procentuální podíl podkožního tuku v těle
    • Pozor na slazené vody - mají velký obsah cukru a přispívají k nadváze.
    • Nejlepší voda pro 80% lidí v ČR je z vodovodu - nestojí prakticky nic a neobsahuje mikroskopické částice plastu.

    3. BUĎTE AKTIVNÍ - POHYB, CVIČENÍ, SPORT, PROSTĚ COKOLIV

    Jakýkoliv pohyb, ať už je to cvičení nebo sport, má velký vliv na zdravý životní styl. Výrazně ovlivňuje správnost fungování těla, hubnutí a dokonce i vaší psychiku. Při cvičení se z těla vyplavuje endorfin, což je hormon štěstí.

    Nevíte jak si vybrat pro sebe správné cvičení? Přečtěte si náš další článek, kde vám vysvětlíme, jak si vybrat to nejvhodnější cvičení pro vás.

    zdravý životní styl

    Důležité faktory:

    • Buďte v pohybu. Můžete chodit do schodů, jezdit do práce na kole apod., využívejte toho.
    • Vyberte si sport, který vás baví a naplňuje. Nedělejte to z donucení. Nemá to z dlouhodobého hlediska smysl. Po nějaké době se na to vykašlete.
    • Pokud vám to čas, zdraví nebo i finance dovolí, poraďte se s odborníkem nebo si najděte fitness trenéra. Je lepší cvičit kvalitně a správně, než-li si u cvičení ublížit nesprávným provedením.
    • Pokud nemůžete, začněte cvičit alespoň sami doma. Můžete využít videa zdarma v naší FB skupině nebo kdekoliv na youtube.

4. DOPŘEJTE SI - ODPOČINEK, SPÁNEK, REGENERACE, PŘÁTELE

Stejně tak dobře, jako se cítí naše tělo po prvních třech bodech, se musí cítit i "duše". Musíte být psychicky v klidu. Naučte se odpočívat a udělat si chvilku sami pro sebe. Pozor na stres, který je spouštěč různých nemocí a špatných návyků.

Máte toho už nad hlavu a chcete se zbavit stresu? Naučte se ho ovládat a zbavte se ho. Přečtěte si náš článek jak se zbavit stresu.

zdravý životní styl

Jak se o sebe starat:

  • Netahejte si práci domů.
  • Udělejte si každý den čas pouze pro sebe. Stačí i 30 minut, ve kterých dělejte to, co vás baví. Čtení, poslech hudby, vaření aj.
  • Usínejte přibližně ve stejnou dobu. Pravidelný režim tělu prospívá. Kvalitní spánek člověku dodá hodně energie.
  • Snažte se spát mezi 6-8 hodinami denně.
  • Udělejte si čas na své známé, kamarády a rodinu. Člověk je tvor společenský.
  • Smích prodlužuje život. Snažte se přistupovat k životu s humorem.
  • Občas je dobré si vyhodit z kopýtka, ale s mírou. Vyvarujte se závislostí na alkoholu, cigaretách, dlouhém pobytu v zakouřeném prostoru aj.
  • Nechte se hýčkat například formou masáže, která vám pomůže od bolavých zad, kloubů a svalů.

5. MUSÍTE MÍT CÍLE A SNY. BĚŽTE ZA NIMI

Najděte si důvod, proč tohle všechno budete dělat. "Chci se cítit lépe, chci se líbit sám sobě, chci být přitažlivější, chci být zdravá apod." Najděte si motivaci pro svůj cíl. Čím větší chtíč, tím větší motivace.

zdravý životní styl

Jak na to:

  • Nastavte si krátkodobé a dlouhodobé cíle.
  • Za každý splněný cíl, ať už krátkodobý nebo dlouhodobý se odměňte. Kupte si něco pěkného, udělejte si něco dobrého. Tím posílíte svoji motivaci a budete postupovat dále.
  • Nevzdávejte se. Když se něco nepovede nebo se zrovna nedaří, tak to neberte jako tragédii. Zvedněte hlavu, postavte se k tomu čelem a jděte dál.

BONUS - JAK A KDY ZAČÍT SE ZDRAVÝM ŽIVOTNÍM STYLEM?

Začněte zlehka. Nevystavujte se pod tlak, ale pomalu upravujte svůj životní styl.

Na začátek bychom doporučili učit se od profesionálů - a také náš Program FitLife. Naučíme vás od základů vše, co potřebujete znát. Od získání motivace, změny stravování až po správné cvičení. Proč utrácet zbytečně několik tisíc za osobního trenéra, když můžete mít 8 skupinových lekcí za měsíc v malé skupině lidí, pod dohledem profesionálního trenéra a ještě k tomu mít výživový servis a sestavený jídelníček.

Přesvědčte se sami.

zdravý životní styl

autoři článku: Petr Rada, Ing. Jolana Marečková bez výslovného souhlasu autorů je přísný zákaz kopírovat jakýkoliv obsah

PŘIDEJTE SE JEŠTĚ DNES!

Zarezervujte si jednu z našich lekcí ještě dnes a přidejte se do naší FIT rodiny.

REZERVOVAT